|
RootX Don't know, start thinking!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
n0b0dy
|
Geplaatst: Vr Nov 16, 2007 3:11 pm Onderwerp: Hacken |
|
|
Ik wil misschien dit boek gaan kopen, om te beginnen met hacken. De scripttalen HTML en PHP heb ik onderhand wel onder de knie, dit komt omdat ik een eigen (.nl) website heb. CLS en VB Script lukt ook wel redelijk. Ik gebruik nu Windows Vista (niet erg handig om op te leren hacken?). Is het handig om met dit boek te beginnen? Hoe zijn jullie begonnen met hacken?
Mod, dit topic aub niet wéér sluiten, ik vraag alleen hoe de rest is begonnen, en ik vraag alleen advies. |
|
| Naar boven |
|
 |
UnDeRWorLd ScRipTeR
|
Geplaatst: Vr Nov 16, 2007 7:05 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat iedereen hier is begonnen met programmeren en "net send * hoi" xD
Waarschijnlijk heeft ook een hoop ook veel kennis opgedaan van Net-Force, leer je ook fatsoenlijk nadenken (Words, words, words... )
En dat boek ziet er niet echt goed uit, zit volgens mij vooral veel onzin in over hoe je je pc beveiligt, verder ken ik het niet.
Je kan beter je info van Google afhalen, gratis en bevat veel meer info.
Verder raad ik je aan hier het begrip hacken nog eens goed door te lezen voor je enige verdere vragen stelt.
Om je op weg te helpen: google maar eens op xss holes en sql injections, een paar simpele vormen van jouw definitie van hacken (cracken dus).
// edit //
Nog een tip, gooi linux op je pc en maak hem dual boot (weet niet of vista dat lekker vind).
Leer je ook een hoop van, mijne is nu ook dual boot nadat thomaz als proefkonijn voorging  _________________
| UnDeRWorLd ScRipTeR schreef: | | Het verleden is niet wat het geweest is. |
 |
|
| Naar boven |
|
 |
n0b0dy
|
Geplaatst: Vr Nov 16, 2007 8:01 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je snelle reactie.
| UnDeRWorLd ScRipTeR schreef: | Ik denk dat iedereen hier is begonnen met programmeren en "net send * hoi" xD
Waarschijnlijk heeft ook een hoop ook veel kennis opgedaan van Net-Force, leer je ook fatsoenlijk nadenken (Words, words, words... ) |
Net-Force wel eens gezien, zal die site eens doornemen.
| US schreef: | | En dat boek ziet er niet echt goed uit, zit volgens mij vooral veel onzin in over hoe je je pc beveiligt, verder ken ik het niet. |
Volgens mij gaat het toch echt over het hacken, en over je eigen systeem hacken, ik zie nergens iets over beveiligen staan
| US schreef: | Verder raad ik je aan hier het begrip hacken nog eens goed door te lezen voor je enige verdere vragen stelt.
Om je op weg te helpen: google maar eens op xss holes en sql injections, een paar simpele vormen van jouw definitie van hacken (cracken dus). |
Nee, ik heb het over hacken, en geen cracken, dit verschil ken ik wel... Cracken is gegevens jatten, het gaat mij vooral om de kennis, en mezelf te verbeteren.
| US schreef: | Nog een tip, gooi linux op je pc en maak hem dual boot (weet niet of vista dat lekker vind).
Leer je ook een hoop van, mijne is nu ook dual boot nadat thomaz als proefkonijn voorging  |
Heb boven nog ergens een PC'tje met Linux staan, zal die eens op gaan zoeken... Mijn Vista-PC'tje doe ik dit niet aan  |
|
| Naar boven |
|
 |
Arphetic r00t

|
Geplaatst: Zo Nov 18, 2007 1:52 am Onderwerp: |
|
|
Ik zou graag (ook al ben ik niet nuchter) reageren op jou post n0b0dy. Jij maakte een paar dagen geleden een post met de vraag hou je zou moeten leren hacken. Ik kan je vertellen dat dit een proces is waar je bijna net zo lang over zou kunnen doen als het VWO, en dat je dan nog maar een beginner bent. Dat leer je neit zomaar vanuit 1 boek, daarom zou je boeken moeten zien als extraatje. De meeste informatie zul je halen van het medium wat je ook zult gebruiken voor dit doel: internet.
morgen verder als ik het me kan herinneren wat ik wilde typen _________________ Founder/Beheerder van RootX
MySpace || Hyves
As intelligence increases speach decreases. (Ali bin Abi Talib) |
|
| Naar boven |
|
 |
Stijn
|
Geplaatst: Di Nov 20, 2007 9:07 pm Onderwerp: |
|
|
Hacken kun je niet leren uit een boek.
Hacken is inzicht hebben in hoe software in mekaar steekt, en waar er fouten zouden kunnen voorkomen.
Dus: eerst leer je verschillende programmeertalen GRONDIG. Je schrijft eerst zelf hopen programma's. Als je eenmaal deftig kunt programmeren, en redeneren, kun je wel eens gaan kijken naar andere software  |
|
| Naar boven |
|
 |
Reverze
|
Geplaatst: Wo Nov 28, 2007 4:24 pm Onderwerp: |
|
|
hoi mensen .. ik ben er weer =],, is alweer een tijdje geleden maargoed.. even on topic:
nobody
als je wil leren hacken moet je allereerst de baas zijn over je eigen systeem ( windows of linux) net je wat wil..
vervolgens moet je je behoorlijk gaan verdiepen in datacommunicatie(tcp-ip)
leer een programmeertaal ( liefst C++) en probeer eens een socket te schrijven.
probeer hier eens wat mee te experimenteren.
koop niet van die simpele boeken daar staat niks nuttigs in een aanrader als je wil beginnen is "hacking exposed" hier staat de basis heel algemeen in beschreven.
--- ik praat nu over een tijdslijn van misschien wel 5 jaar, als je wil leren hacken zou ik hieraan beginnen en als je er niet uitkomt kan je me toevoegen op msn voor ZINVOLLE en INHOUDSVOLLE vragen:
Tik_tak_"geenspam"techno@hetepost.com |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|